BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 17, 2009

AL KISAH DR IDZU...

Malam semalam aku dengan member aku buka la utube.Kan sekarang tengah kecoh perihal penyanyi nasyid yang jadi pondan.Dr Idzuan kumpulan Saujana. Mula mula tengok tu memang terkejut beruk jugak la aku and the gang. Memang dasyat. Totally different tapi masih boleh cam la muka dia sebelum bertukar jadi pondan tu. Kawan aku yang memang peminat doktor, lepas tengok utube tu terus sentap tak boleh nak study.Padahal esok tu ada 2 test. Begitulah hebatnya penangan perubahan doktor. Masa audition Malaysian Idol tu, aku dengar suara doktor dah lain.Tak sedap. Adakah sebab sudah lebih 3 tahun tak menyanyi atau disebabkan perubahan telah bertukar pondan maka suara doktor tu pun berubah? Entah la aku pun tak pasti.

Tapi aku tak nak la komen banyak lagi pasal perubahan tu. Cuma aku rasa sangat sedih la sebabnya kumpulan Saujana ni antara kumpulan nasyid yang aku respect la sebabnya semua ahli kumpulan tu pandai-pandai belaka.Ada doktor, engineer dan sebagainya. Tapi bagi aku mesti ada sebab Dr tu berubah sampai macam tu sekali kan. Hanya tuan empunya badan saja yang tahu jawapannya. Banyak orang sedang mengutuk dan mengata dr tu sekarang ni. Tapi aku rasa tak baik la kita terus mengutuk dan mengata dan menghukum si doktor tu. Tu bukan jalan penyelesaiannya. Tapi sebagai saudara seagama kita hanya boleh menasihati serta berdoa agar doktor kembali ke pangkal jalan. Kalau kita yang tiada apa-apa hubungan dengan doktor tu pun dah rasa sedih dan kecewa, bayangkanlah perasaan keluarga, kawan-kawan dan cikgu-cikgu doktor, mesti lagi sedih kan?

Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua dan tunjukkan kita semua jalan yang benar
p/s: Dah ramai lelaki di IPTA/S yang jadi lembut. Apakah disebabkan ramai perempuan di IPT maka lelaki-lelaki ini pun bertukar jadi perempuan?

3 comments:

Raz said...

ea??

yang mane 1 ek??

kump saujana ade ramai kan?

ade pic?

chickyo said...

TRY TENGOK DALAM UTUBE
DR IDZU 2 VOKALIS KUMP SAUJANA

pZah said...

adeiii tu la pasal..
jd cmtu pulak dah..
mcm x caya je aku tgk..