BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 27, 2009

AHAD 26/7/2009 2PM

Aku telah menjalani ujian pemeriksaan kesihatan secara percuma. Keputusan yang diperoleh mendapati
(1) BMI badan aku berada pada paras normal (21.7) walaupun berat badan telah naik sebanyak 3 kg (syukur alhamdulillah, baca ala-ala iklan bio aura)
(2) Kandungan lemak dalam badan (23.7%) juga berada pada tahap normal bagi perempuan iaitu antara 20 hingga 29.9% ( bole la bo....)
(3) Kandungan lemak dalam organ berada pada tahap 3.(kira ok la). Purata normal 1-9
(4) Kadar metabolisme dalam badan =1151 kalori
BMR yang normal =1200 kalori
Semakin tinggi BMR (>1200) semakin baik paras kesihatan
(dah agak dah, memang aku jenis lambat berpeluh, petanda metabolisme rendah).Macam mana eh nak tingkatkan metabolisme badan?any suggestion?
(5) Peratusan kepadatan otot=28%
Purata peratusan otot bagi perempuan
Normal=25.9 hingga 27.9
Tinggi=>28
Bermakna otot aku kuat dan mampu mengangkat benda berat.Fuyoh, ironwoman gak aku nih
(7) Tekanan darah=normal
(8) Paras gula dalam darah = LOW (sampai tak keluar bacaan kat alat pengukur tu)

Owh patut la aku selalu rasa nak pitam dan cepat letih.Ni ke puncanya....

Kesimpulannya, perlu lebih peka pada kesihatan dalam badan dan makan makanan tambahan demi kelestarian kesihatan diri.

3 comments:

RazFiRa said...

wah..cmane ko kire 2?

g klinik ea?

chickyo said...

haha
x la
aku g wat pemeriksaan kesihatan percuma anjuran zhulian
hehe

skyjuice-tropica said...

wah2....zati..seb bek ko normal..ha3